Njemacka

Lifelong learning programme – Leonardo da Vinci

Ovdje pogledajte foto galeriju

Rujan 2014, Leipzig

Program se  provodi pod nazivom „NURSING“ a u sklopu organizacije Vitalis, osigurava učenicima Škole realizaciju strukovne prakse u zemljama Europske unije – Njemačka.Na našoj Školi program se provodi već nekoliko godina.

U rujnu su učenici 5 razreda,školske godine 2014/15: Tatjana Škaljac  Va; Dijana Prelec Va; Sara Horvat Va; Petar Šimunović Va i Klara Vurbić Vc u pratnji nastavnice Nevenke Božanić krenuli na realizaciju programa „Nursing“ u Njemačku pokrajinu Sasku, grad Leipzig, predgrađe Schkeuditz, na imanju Gut Wehlitz.Program se realizirao od 14.9. – 4.10. 2014. Stručna praksa obavljala se u klinici“Altscherbitz“ na odjelu neurologije i psihijatrije u vremenu od 7,00 – 15,30 sati. Osim vježbi upoznavala se kultura i prirodne ljepote ovog kraja Europe, a također su se i sklapala poznanstva sa učesnicima iz drugih zemalja  (Portugala, Slovenije, Poljske) koji su u to vrijeme bili u kampusu.

Učenici sa mentoricom

City Council

University of Leipzig

Dresden

Priprema za Projekt započela je još u lipnju kada je Ravnateljica Škole pokrenula natječaj za izbor učenika, te prikupljanje potrebne dokumentacije i suglasnosti roditelja. Dio priprema nastavio se i u rujnu, osobito onaj dio koji se odnosi na stručni rad i kompetencije učenika, na izgled i ponašanje u bolnici i u kampusu.

Na put smo svi krenuli kao ležerno ali zapravo s određenom dozom nervoze. Ja sam učenike poznavala samo iz viđenja, kao i oni mene, a svi smo bili stisnuti i u grču ne znajući što nas čeka. Vožnja avionom je dobro prošla, a na aerodromu nas je dočekao gosp. Martin Kozolovsky. Makar se moj kofer zagubio to nije ostavilo loš prvi dojam, ljubaznost domaćina bila je zbilja srdačna i naša napetost je popuštala. Potpuna nervoza nestala je kad smo se narednih dana našli u bolnici s glavnom sestrom gđom. Julijom Remler i kada su učenici počeli obavljati stručnu praksu. Naišli smo na dobrodošlicu i vrlo ugodnu radnu atmosfru.

Cilj samog Projekta je višeznačajan: važan za učenika, Školu i određenog mentora.

Učenici su radeći na ovom Projektu unaprijedili svoje profesionalne i komunikativne  vještine, poboljšali svoje znanje njemačkog govora i pisanja. Rad u samoj bolnici jako im se svidio i svaki dan dolazili su nasmijani i vesli. Svidio im se odličan odnos prema bolesnicima, kao i upotreba niza tehničkih pomagala u radu s bolesnicima.Nekih stručnih nepoznanica nisu imali a svakodnevno po povratku iz bolnice prodiskutirali smo i objasnili ako to već nisu prije vidjeli ili učili ( npr.EPI napad).

Razvijanje multikulturalnosti, međusobnog razumjevanja i tolerancije drugi je veliki cilj ovog Projekta. Ova grupa učenika tu je bila prva, svi su im bili prijatelji i sa svima su se družili u slobodnim aktivnostima. Čas su to bili Portugalci, čas Slovenci a potkraj boravka Poljaci. Igralo se odbojku ili biljar a najčešće sjedilo i pričalo. U Pabu, koji je u sklopu imanja Gut Wehlitz svaku večer se pjevalo, pjesme svih nacija, a naši učenici moram reći da su bili prvi u plesu i smijehu. Vodili su se razgovori o običajima drugih nacija i načina školovanja tako da su učenici osim njemačkog jezika koristili  vrlo uspješno i engleski.

Još je jedan veliki cilj Projekta, a to je upoznavanje povijesnih i kulturnih znamenitosti zemlje u kojoj se boravi. Vrlo dobro smo upoznali Leipzig, koji nam je bio najbliži i u kojem smo se svakodnevno kretali. To je grad koji slijedeće godine slavi 1000 godina postojanja i ima što pokazati. Projekt nam je također omogućio dva izleta,s vodićima, i to u Dresden i Berlin gdje smo ostali dva dana.

Moje je mišljenje da je ovaj Projekt s uspijehom priveden kraju, da su učenici i organizatori ispunili svoje krajnje ciljeve, a i moj cilj je postignut ali bi ipak zaključila izrekom „kod kuće je najljepše“.

Nevenka Božanić

Zagreb,19.10.2014.


LdV Mobilnost   (IVT)Projekt  -Br: 2013-1-HR1-LEO01-03141 – Nursing

Obavijest o izabranim učenicima - mobilnost 2013./2014.

Temeljem  prijave lipanj 2013., odabrani su učenici sa najvišim bodovima u razredu.

IVT

 NJEMAČKA -njemačko govorno područje

 

KATA LONČAR

 

PETAR ŠIMUNOVIĆ

 

MARTINA ŠUGIĆ

 

DALIBORKA NIKEŠIĆ

 

TATJANA ŠKALJAC

 

KLARA VURBIĆ

 

VALENTINA BRATUŠA

 

MARIJA ČOLIĆ

 

DIJANA PRELEC

 

SARA HORVAT

SVI PRIJAVLJENI UČENICI SU I ODABRANI jer se radi o njemačkom govornom području

Zagreb, 05. srpnja 2013


Leonardo Da Vinci Mobility

  Obavijest o rezultatima Natječaja 2013. godine za Program za cjeloživotno učenje

 za Leonardo da Vinci aktivnost Mobilnost - Početno strukovno obrazovanje i osposobljavanje - (IVT)

Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli financijske potpore za Leonardo da Vinci aktivnost Mobilnost - Početno strukovno obrazovanje i osposobljavanje (IVT) prihvatila je projekt

Škole za medicinske sestre Vinogradska

BROJ:   2013-1-HR1-LEO01-03141 /Nursing/

NATJEČAJ

za odabir sudionika mobilnosti u zemlje EU 

BROJ SUDIONIKA :

10 učenika za njemačko govorno područje

10 učenika za englesko govorno područje

 

UVJETI:

-završen treći razred obrazovnog programa

-kriteriji za odabir nalaze se na prijavnom obrascu /kod razrednika/

Trajanje natječaja: od 17. do 22. lipnja 2013.


Projekt Leonardo da Vinci

Dodir, osmijeh, briga – DOB

EC.P.M.N:2012-1-HR1-LEOO1-01812 ,

16. – 30. rujna 2012.

 

U okviru programa za cjeloživotno učenje pod nazivom Leonardo da Vinci, Agencije za mobilnost i programe EU, u projektu Dodir, osmijeh, briga – DOB, broj projekta 2011-1-HR1-LEO06-00874, posjetili smo Njemačku, Schkeuditz  u razdoblju 16. – 30. rujna 2012.  godine. Učenicisu stručnu praksu odradili na Klinikama Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz u  Schkeuditzu i Medica Klinik u Leipzigu. U sklopu projekta sudjelovala su u pratnji nastavnice  Irene Koraj četiri učenika naše škole: Aleksandra Nikola, Tin Maršanić, Denis Poljanec i Ela Rakarić.

Program za cijeloživotno učenje Leonardo da Vinci – program za strukovno obrazovanje i osposobljavanje –  najveći je program EU za cjeloživotno obrazovanje koji  obuhvaća sve sektore obrazovanja te potiče mobilnost i međunarodnu suradnju. Cilj programa jest stvoriti napredno društvo znanja, održivi ekonomski razvoj, veći broj kvalitetnijih poslova i jaču društvenu koheziju u Europskoj uniji. Treba napomenuti kako program potiče  međusobnu suradnju obrazovnih institucija širom Europe kao i mobilnost sudionika obrazovnog procesa, razvijanje tolerancije i multikulturalnosti te, naravno, istovremeno priprema sudionike za uspješno sudjelovanje na europskom tržištu rada.

Realizirani  su   ciljevi  projekta  prema  predviđenom  planu.

Učenici su:

- realizirali strukovnu praksu u trajanju  10 dana, 8 sati dnevno

-  senzibilizirani za mobilnost

-  analizirali i usporedili organizaciju rada, način rada, različitosti tehnologije, metode rada na klinikama u  Republici Hrvatskoj i Njemačkoj

-  analizirali  vlastito  praktično znanje

-  osobno se usavršili

-  stekli inozemne  certifikate koje će koristiti kao referencu potrebnu za rad u zemljama Europske unije, tj. u Njemačkoj

-  uočili dobrobit multikulturalne razmjene i slobodnog tržišta rada

-  provjerili vlastitu razinu jezičnih kompetencija, tj. znanje njemačkog jezika

-  svojim odgovornim radnim nastupom na klinici učenici su dobili usmene pozive i ponude za zapošljavanje nakon završenog obrazovanja u lipnju 2012. godine, što ih je potaknulo i ohrabrilo im samopouzdanje

- analizirani su obrazovni kurikulumi za medicinske sestre u Republici Hrvatskoj i  Saveznoj Republici Njemačkoj

- analizirana organizacija strukovnih vježbi u školi i klinici u Hrvatskoj i Njemačkoj

- razmatranje EU direktive i eventualna usklađivanja s istim

- dogovor o razmijeni učenika Škole za medicinske sestre Vinogradska i škole u Leipzigu

- analiza ishoda učenja na našoj razini i eventualno usklađivanje s istim

Vitalis d.o.o. naš je partner u ostvarenju projekta, inače partner u programu Leonardo da Vinci od 1997. godine. U nedjelju 16. rujna 2012. u zračnoj luci Leipzig/Halle dočekao nas je zaposlenik Vitalisa koji nam je poželio toplu dobrodošlicu te nas odvezao u Schkeuditz, predgrađe Leipziga, gdje smo boravili sljedeća dva tjedna. Vitalis d.o.o. organizirao je izvrstan smještaj, prehranu, tehničku podršku, provođenje slobodnog vremena, upoznavanje Schkeuditza i grada Leipziga, kulturne i turističke sadržaje vikendom (odlazak u Berlin i Dresden)  i stručni dio programa.

 

 

Prvi radni susret u klinici Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz u Schkeuditzu

 

Denis s mentoricom u Medica Klinik u Leipzigu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klinika Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz u Schkeuditzu i Medica Klinik u Leipzigu

U pratnji zaposlenika Vitalis d.o.o. otišli smo u kliniku Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz, u kojoj su sljedeća dva

tjedna praksu obavljali Tin, Aleksandra i Ela. Klinika Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz  stara je oko 130 godina i pod njezinim krovom nalaze se odjeli Psihijatrije, Neurologije i Forenzičke psihijatrije s kapacitetom od 225 kreveta i 30 mjesta u dnevnoj bolnici. Godišnje se ovdje liječi oko 4100 pacijenata.

Učenici su bili upoznati s radnim vremenom, odrađivali su praksu dva tjedna u periodu od ponedjeljka do petka po 7,5 sati dnevno. Razgovarali su o njihovim očekivanjima i ciljevima prakse. Na odjelu su dobro upoznati sa sigurnosnim i higijenskim mjerama, mjerama sprječavanja infekcije, dezinficijensima na odjelu, prostorima bolnice i odjela, sprječavanjem nesreća na radu, načinom i metodama rada, materijalima i priborom za rad. Također su upoznati s pacijentima na odjelu i dokumentacijom. Sudjelovali su i obavljali praksu po dogovorenim uputama, vodili su dnevnik rada iz kojeg je vidljivo da se kompetencije i intervencije učenika ne razlikuju u RepubliciNjemačkoj i Republici Hrvatskoj. Denis je praksu obavljao u Medica Klinik u Leipzigu, u kojoj se nalaze ambulante za fizioterapiju, rehabilitaciju i ambulante sportske medicine, te se u njoj provode mnogobrojne metode fizikalne i rehabilitacijske terapije. Upoznat je i sudjelovao je u različitim metodama provođenja fizioterapije, radne terapije, hidroterapije, sportskim treninzima, vježbama u bazenu, a u nekim aplikacijama je i aktivno sudjelovao.

 

 

U sklopu boravka organizirana su dva stručna sastanka:

1.Radni stručni sastanak u školi Klinikum St. Georg gGmbHi razgovor s voditeljicom smjene u školi za medicinske  sestre  gđom  Dietrich Karen.

Cilj razgovora bio je   upoznavanje,  analiza, usporedba i razmjena obrazovnog  plana i programa za medicinske sestre u Hrvatskoj i Njemačkoj u Saskoj, plan usklađivanja  programa  s  programima  zemalja Europske unije, analiza  ishoda  obrazovnog  programa u  Hrvatskoj  i  Njemačkoj.

U Saskoj se medicinske sestre školuju po raznim programima, a sadašnji program nije usklađen s programom Europske unije. U školi za obrazovanje medicinskih sestara koja se nalazi u Klinikum St. Georg gGmbH u tijeku je usklađivanje obrazovnog programa s programima Europske unije te je vidljivo da postoje razlike u programima i organizaciji obrazovanja između škola za medicinske sestre u Njemačkoj/Saskoj i Republici Hrvatskoj, kao i u organizaciji obavljanja stručne prakse.

U Njemačkoj nastavni sat traje 90 minuta. Nakon svakog nastavnog sata učenici imaju stanku za odmor u trajanju od 15 minuta, a dva puta dnevno stanka za odmor traje 30 munuta.

Ukoliko učenici izostanu s nastave više od 10% ukupne nastave, nastavu moraju nadoknaditi produženjem školovanja, dok se u Republici Hrvatskoj, ukoliko je izostanak opravdan, učenicima ne produžuje školska godina.

Postoji razlika u načinu ocjenjivanja između Hrvatske i Njemačke. Učenici se ocjenjuju po nastavnim temama koje su predviđene nastavnim planom i programom. Određeno je koje se teme polažu samo usmeno ili samo pismeno. Tijekom školske godine učenici imaju jednu do dvije ocjene po temi. Na kraju nastavne godine učeniku se ne ispisuju ocjene po predmetima, već ukupna ocjena iz usmenog teoretskog znanja, pismenog teoretskog znanja i praktične nastave.

Ukoliko učenici žele nastaviti školovanje, na kraju medicinske škole moraju polagati državnu  maturu. To je isto kao i kod nas.

Zakonom je regulirana minimalna novčana naknada za praktični dio nastave,  a to je od 600 do 800 eura, što ovisi o zdravstvenoj ustanovi s kojom učenici imaju potpisan ugovor o obavljanju stručne prakse, odnosno o školi. Iz razgovora je vidljivo da se razlikuje  organizacija obavljanja praktične nastave u Njemačkoj i i Hrvatskoj. Učenici u Njemačkoj stručnu praksu obavljaju u sve tri smjene. U prvoj godini dva dana u tjednu  po 8,5 punih sati samo ujutro, u drugoj godini tri puta tjedno ili ujutro ili poslijepodne, uključujući i vikend također po 8,5 punih sati, a u trećoj godini učenici imaju stručnu praksu i u noćnoj smjeni. Stručna praksa obavlja se tijekom cijele kalendarske godine s maksimalnim odmorom od 30 dana u godini.

 

2.Radni stručni sastanak na Klinici Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz  i razgovor s glavnom sestrom i voditeljicom prakse gđom Juliom Remier.

Cilj razgovora bio je  upoznavanje i razmjena iskustava o organizaciji učeničke prakse,  načinu i radnom vremenu obavljanja učeničke prakse u Republici Hrvatskoj i Njemačkoj te upoznavanje načina obrazovanja mentora učeničke prakse.

Prije upisa u školu za medicinske sestre učenici moraju imati potpisani ugovor sa zdravstvenom ustanovom u kojoj će provoditi praktični dio nastave.

U Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz klinici na jednog mentora raspoređena  su  dva učenika.

Učenici  odrađuju strukovnu praksu u prvoj godini školovanja dva dana u tjednu po 8,5 sati od 6 do 14,30 sati. U drugoj i trećoj godini školovanja odrađuju strukovnu praksu tri dana u tjednu po 8,5 sati dnevno, u sve tri smjene, uključujući i vikend.

         Mentori učenicima mogu biti medicinske sestre sa završenim studijem na visokoj strukovnoj školi u trajanju od tri godine za medicinske sestre i 200 sati dodatne edukacije za mentora/voditeljicu prakse ili sa završenim sveučilišnim studijem na kojem su se specijalizirali za mentora/ voditeljicu prakse, također u trajanju od tri godine

          U neformalnoj, opuštenoj atmosferi djelatnik Vitalisa je nakon razgovora s učenicima o njihovu zadovoljstvu praksom i ukupnim boravkom, iskustvima i doživljajima koje su stekli za vrijeme boravka, podijelio certifikate kojima se potvrđuje sudjelovanje u projektu i certifikate o obavljenoj stručnoj praksi.

U nedjelju 30. rujna 2012. godine u dopodnevnim satima uputili smo se u zračnu luku Leipzig/Halle i vratili se u Hrvatsku.

Zahvaljujući Europskom programu za cjeloživotno učenje Leonardo da Vinci, vratili smo se bogatiji u mnogim iskustvima, obrazovnim, praktičnim, ali i životnim. Ne možemo zaboraviti djelatnike Vitalisa d.o.o. koji su nam uvijek bili na raspolaganju, koji su strpljivo odgovarali na sva naša pitanja, koji su se potrudili da se kod njih osjećamo vrlo ugodno, koji su se pokazali kao izvrsni domaćini i s kojima bismo vrlo rado i dalje surađivali.

Naši vrijedni učenici u Klinici Sachsisches Krankenhaus Altscherbitz u Schkeuditzu i Medica Klinika u Leipzigu           

Irena Koraj na nastavnom satu iz gerontologije u Školi za medicinske sestre Klinikum St. Georg gGmbH 

U Leipzigu

 

U Berlinu

                                                  

U Dresdenu

          

Nije nedostajalo ni zabave

    

Irena Koraj, dipl. med. techn.