Accessibility Tools

Medvjedići – Prijatelji djece

Naziv projekta:

Medvjedići – Prijatelji djece

OPIS

Aktivnost je humanitarnog i odgojnog značaja, djecu predškolskog uzrasta osloboditi straha koju imaju prema zdravstvenim djelatnicima i bijelim kutama, koji je često vezan uz neugodne okolnosti s kojima se dijete nađe kada se razboli.

RAZRED

3. a, b, c, d

ISHODI UČENJA

Modul: Temeljne društvene znanosti u sestrinstvu 

IU: 

  • primijeniti načela sestrinske etike – etički kodeks medicinskih sestara 
  • osloboditi djecu straha od zdravstvenih djelatnika i bijelih kuta

Modul: Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita 

IU:

  • komentirati s djecom o zdravlju, higijeni i ljudskom organizmu na zanimljiv i pristupačan način

Modul: Sestrinska skrb

IU: 

  • simulirati djeci procese liječenja kod medvjedića 
  • omogućiti da kroz igru djeca prođu sve korake koji se događaju u zdravstvenoj ustanovi 

Modul: Izborni modul

IU: 

  • razvijaju komunikacijske vještine s djecom 
  • razviti socijalnu osjetljivosti prema djeci

MPT

A13, A23, A33

VRIJEME TRAJANJA

40 sati

NASTAVNIK

Dubravka Protić, Tatjana Antičević, Monika Lovrek Seničić

MJESTO

Dječji vrtić Radost, Dječji vrtić Bajka 

KOMENTAR/OPAŽANJA

Projektni tim

Dubravka Protićmag. med. techn.
Tatjana Antičevićmag. med. techn.
Monika Lovrek Seničićmag. med. techn.

Ranije godine

Naziv projekta: Medvjedići – Prijatelji djece

OSNIVAČ:  Dubravka Protić

SUDIONICI:  treći, četvrti i peti razredi Škole za medicinske sestre Vinogradska

CILJ:  akcija je humanitarnog i odgojnog značaja, djecu predškolskog uzrasta osloboditi straha  koju imaju prema zdravstvenim djelatnicima i bijelim kutama, koji je često vezan uz neugodne okolnosti s kojima se dijete nađe kada se razboli.

Učenici koji sudjeluju u projektu:

  • usvajaju socijalnu osjetljivosti prema djeci
  • razvijaju komunikacijske vještine s djecom
  • educiraju djecu o zdravlju, higijeni i ljudskom organizmu na zanimljiv i pristupačan način
  • prikazuju i simuliraju djeci procese liječenja kod medvjedića
  • doprinose oslobađanju djece straha od zdravstvenih djelatnika i bijelih kuta
  • omogućuju da kroz igru djeca prođu sve korake koji se događaju u zdravstvenoj ustanovi

Odlazak doktoru djetetu znači odlazak na neko novo i nepoznato mjesto, gdje treba komunicirati i surađivati s novom i nepoznatom osobom. Sva djeca doživljavaju strah i to se smatra normalnim dijelom djetetova razvoja. Cilj ovog projekta je smanjivanje dječjeg straha od odlaska liječniku, te približavanje bolnica i bolničkog miljea najmlađim bolesnicima. Da bi pokušali umanjiti strah kod djece uzrokovano bijelim kutama, u vrtićima upoznajemo djecu s radom liječnika i radom medicinskih sestara, načinom funkcioniranja ordinacije te postupcima i priborom kojima se liječnik i medicinska sestra služe prilikom pregleda, djeci je dodijeljena uloga roditelja, medvjedić je njegovo bolesno dijete koji dovodi liječniku te ju zajedno kroz igru s učenicima pregledavaju i liječe medvjediće.  Na taj način pripremamo djecu  na situaciju u kojoj će i oni sami biti bolesni i trebati pregled liječnika i umanjujemo potencijalni strah koji bi se pritom mogao javiti.

ELEMENTI PROJEKTA: učenici se pripremaju u školi koji pribor i koje zahvate će predstaviti maloj djeci. Prilagodit će materijal njihovoj dobi,  upoznat će ih sa zavojem i kako zamotati ruku, kako i na koji način staviti flaster, čemu služi maska i zašto je zdravstveni radnici imaju, kako izgledaju rukavice, što je stetoskop i čemu služi. Da bi smanjili strah od injekcije donijet ćemo im štrcaljke i oni će se ponašati kao medicinske sestre i svoje medvjediće pikati kako bi oni što prije ozdravili. Sve ovo učenici prvo izvode u školi, a krajnji rezultat je zadovoljstvo djece projektom. Ove radionice održavamo dvije godine u vrtićima, djeca i odgajateljice u vrtiću pokazala su veliki interes za daljnjom suradnjom.

 OČEKIVANI REZULTATI: program  je prilagođen djetetovoj dobi i razini razvoja. U poznatoj okolini dijete će ima priliku upoznati se sa radom zdravstvenih djelatnika, brinuti se za svoga medvjedića, pripremiti medvjedića za zahvate, s voljom sudjelovati u brizi za bolesnog medvjedića i pokušati osloboditi straha ili bar umanjiti strah od liječnika i medicinskih sestara.

PRIJAVITELJ I PARTNER:

1. Škola za medicinske sestre Vinogradska

2. Vrtići grada Zagreba

TRAJANJE PROJEKTA:  školska godina 2022./2023.

PROJEKTNI TIM:

Dubravka Protić, dipl. med. techn.

Tatjana Antičević, dipl. med. techn.


NAZIV PROJEKTA: MEDVJEDIĆI – PRIJATELJI DJECE

OSNIVAČ: Dubravka Protić

SUDIONICI: treći, četvrti i peti razredi Škole za medicinske sestre Vinogradska

CILJakcija je humanitarnog i odgojnog značaja, djecu predškolskog uzrasta osloboditi straha koju imaju prema zdravstvenim djelatnicima i bijelim kutama, koji je često vezan uz neugodne okolnosti s kojima se dijete nađe kada se razboli.

Učenici koji sudjeluju u projektu:

  • usvajaju socijalnu osjetljivosti prema djeci
  • razvijaju komunikacijske vještine s djecom
  • educiraju djecu o zdravlju, higijeni i ljudskom organizmu na zanimljiv i pristupačan način
  • prikazuju i simuliraju djeci procese liječenja kod medvjedića
  • doprinose oslobađanju djece straha od zdravstvenih djelatnika i bijelih kuta
  • omogućuju da kroz igru djeca prođu sve korake koji se događaju u zdravstvenoj ustanovi

Odlazak doktoru djetetu znači odlazak na neko novo i nepoznato mjesto, gdje treba komunicirati i surađivati s novom i nepoznatom osobom. Sva djeca doživljavaju strah i to se smatra normalnim dijelom djetetova razvoja. Cilj ovog projekta je smanjivanje dječjeg straha od odlaska liječniku, te približavanje bolnica i bolničkog miljea najmlađim bolesnicima. Da bi pokušali umanjiti strah kod djece uzrokovano bijelim kutama, u vrtićima upoznajemo djecu s radom liječnika i radom medicinskih sestara, načinom funkcioniranja ordinacije te postupcima i priborom kojima se liječnik i medicinska sestra služe prilikom pregleda, djeci je dodijeljena uloga roditelja, medvjedić je njegovo bolesno dIjete koji dovodi liječniku te ju zajedno kroz igru s učenicima pregledavaju i liječe medvjediće. Na taj način pripremamo djecu na situaciju u kojoj će i oni sami biti bolesni i trebati pregled liječnika i umanjujemo potencijalni strah koji bi se pritom mogao javiti.

ELEMENTI PROJEKTA:

učenici se pripremaju u školi koji pribor i koje zahvate će predstaviti maloj djeci. Prilagodit će materijal njihovoj dobi, upoznat će ih sa zavojem i kako zamotati ruku, kako i na koji način staviti flaster, čemu služi maska i zašto je zdravstveni radnici imaju, kako izgledaju rukavice, što je stetoskop i čemu služi. Da bi smanjili strah od injekcije donijet ćemo im štrcaljke i oni će se ponašati kao medicinske sestre i svoje medvjediće pikati kako bi oni što prije ozdravili. Sve ovo učenici prvo izvode u školi, a krajnji rezultat je zadovoljstvo djece projektom. Ove radionice održavamo dvije godine u vrtićima, djeca i odgajateljice u vrtiću pokazala su veliki interes za daljnjom suradnjom.

OČEKIVANI REZULTATI: program je prilagođen djetetovoj dobi i razini razvoja. U poznatoj okolini dijete će ima priliku upoznati se sa radom zdravstvenih djelatnika, brinuti se za svoga medvjedića, pripremiti medvjedića za zahvate, s voljom sudjelovati u brizi za bolesnog medvjedića i pokušati osloboditi straha ili bar umanjiti strah od liječnika i medicinskih sestara.

PRIJAVITELJ I PARTNER:

  1. Škola za medicinske sestre Vinogradska
  2. Vrtići grada Zagreb

TRAJANJE PROJEKTA: školska godina 2021./2022.


Realizacija

JAVNOZDRAVSTVENA AKCIJA NE BOJIM SE IĆI U BOLNICU

Vrtić Bajka

Rad s djecom vrtićke dobi na uklanjanju straha pred odlazak u bolnicu. Djeca se upoznavaju s radom medicinskih sestara i liječnika i s tim što u bolnici mogu očekivati.

U vrtiću Bajka podsjetili smo i posebnu grupu djece. To su djeca s autizmom i poremećajima ponašanja, s kojima smo se također lijepo družili.

Sudjelovali učenici 5. d razreda (3. grupa)

Zdravstvena voditeljica vrtića Bajka: Ivana Vukelić, bacc. med. techn.

Projektni tim

Dubravka Protićmag. med. techn.
Tatjana Antičevićmag. med. techn.
Irena Korajmag. med. techn.
Snježana Cipčićmag. med. techn.
Go to Top